پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204907
موبايل و سرطان مغز چه رابطه‌اي دارند؟
تاریخ انتشار : 1395/02/18 08:16:22
نمایش : 1399
بر اساس مطالعات ۳۱ ساله استراليايي‌ها، هيچ رابطه‌اي ميان استفاده از موبايل و سرطان مغز وجود ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در سال 2009 مقامات سان فرانسيسکو در آمريکا سازندگان موبايل را مجبور کردند تا با نصب برچسب مخصوص، اين هشدار را به کاربران بدهند که از خطرات استفاده از موبايل و ايجاد سرطان به دليل تابش امواج الکترومغناطيسي به مغز آگاه شوند.

اما اين برچسب‌هاي دستوري در سال 2013 طبق قانون جديد از روي موبايل‌ها حذف شد تا داستان جنجالي رابطه ميان موبايل و سرطان مغز مردود اعلام شود.

در آن سوي دنيا، محققان استراليايي نيز که تعداد مبتلايان به سرطان مغز را مورد سنجش قرار داده‌اند به اين نتيجه رسيده‌اند که هيچ رابطه مستقيمي ميان استفاده از موبايل و سرطان مغز وجود ندارد.

جامعه آماري آنها تعداد مبتلايان بين سال‌هاي 1982 الي 2013 بوده است و آمار آنها نشان مي‌دهد که رابطه افزايشي معناداري که بتوان از آن استنباط کرد که موبايل‌به‌دستان سرطان مغز گرفته‌اند، وجود ندارد.

در اين مدت، اين بيماري در بين زنان روند افزايشي نداشته و فقط در مردان 70 مورد افزايش در مقايسه با سال‌هاي قبل ديده‌ شده و با توجه به استفاده همگاني مردم از موبايل، رقم مذکور چيزي را ثابت نمي‌کند.

از سوي ديگر از دهه 1980 به اين سو، با فناوري‌هايي مانند سي تي اسکن و ... راه‌هاي تشخيص سرطان نيز آسان‌تر شده است و بنابراين رابطه‌اي بين افزايش وقوع سرطان و استفاده از موبايل مشاهده نشده است.

اما همچنان بسياري از سازمان‌ها رابطه ذهني بين استفاده از موبايل و افزايش بيماري‌هايي مانند سرطان را مردود ندانسته‌اند ولي کاربران علي‌رغم اين دغدغه علمي همچنان حاضر نيستند از موبايل خود دل بکنند.

منبع:خبرآنلاين

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html